Forenjis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Myrthe Eising - WaarBenJij.nu Forenjis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Myrthe Eising - WaarBenJij.nu

Forenjis

Door: Myrthe Eising

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Selam!

De afgelopen dagen zijn we met de spat-trainers langs verschillende scholen geweest.
Maandag zijn we naar het Allemachen rehabilitation center geweest. Hier leven kinderen die na een operatie weer aan moeten sterken. Bijzonder om te zien hoe deze kinderen plezier halen uit de activiteiten die aangeboden worden.

Daarnaast hebben we nog andere scholen bezocht, deze kinderen hebben een geestelijke, lichamelijke of auditieve beperking. Ik ben twee keer naar een dovenschool geweest en moet toch wel zeggen dat ik een zwak heb voor de dove kinderen. Ze vertellen verhalen in gebarentaal, maar daar word ik natuurlijk geen woord uit wijs.
Ik heb met immanuel een deal gemaakt dat hij mij lesgeeft in gebarentaal en ik hem in Nederlands.

In het weekend heb ik de eerste was gedraaid. Nouja gedraaid, ik heb met een blok zeep en een teiltje met de hand gewassen. Echt terug in de tijd. Ik ben zo blij dat er thuis een wasmachine staat!

Zondag zijn we naar FC Buna (koffie) geweest. De aanvangstijd was half 4, maar half 5 stonden ze nog niet op het veld. Echt Afrikaans, maar kan er nog niet aan wennen. Ben nog teveel Nederlands en word echt wel eens gek van het lange wachten hier.

Tijdens FC Buna hebben ze ook spreekkoren, super grappig! Je kunt het filmpje zien op mijn Facebookpagina. We waren de enige blanken in het stadion. We kwamen dan ook steeds voor in spreekkoren. Ze noemen je hier feranji, wat buitenlander betekend.

Nu ik dit zit te typen zitten we in het guesthouse. We hebben een ware ziekenboeg. 5 van de 8 zijn ziek en zitten allemaal thuis. Niet z'n sterke maag denk ik. Iedereen moet overgeven en is aan de diarree. Hoop toch dat dat snel overgaat, want dit is ook vreselijk saai.

Tot snel en dikke knuffel uit Ethiopië !



  • 07 Oktober 2014 - 12:53

    Nicole :


  • 07 Oktober 2014 - 19:54

    Glendy:

    Hee meid!

    Leuk om hier te volgen wat je allemaal meemaakt! :)
    Haha, in Nederland word jij ook wel nagekeken, maar dat heb je nooit door :P
    Je moet nog wel wennen zo te lezen, hoef ik me in elk geval niet druk te maken dat je daar blijft (A)
    Maar gaaf zeg! Lijkt me echt hartverwarmend als je ziet dat je wat voor die kinderen kan betekenen.
    Doe rustig aan, en lekker genieten!

    Liefs Glen

  • 07 Oktober 2014 - 21:10

    Jeannette:

    Hoi Myrthe,
    Ik heb je verslag gelezen, ik kwam tot ontdekking dat we nog niet helemaal op de hoogte waren....zoals je afspr met Imanuel. Spreken we dan af, dat jij mij bij thuiskomst weer gebarentaal gaat leren....nog steeds een doel om eens na te streven. Verder trots op alles wat je doet daar, kan het niet vaak genoeg zeggen....wat een ervaring!
    Groetjes uit Turkije, liefs Gert en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Eind september ga ik vier maanden naar Ethiopië met Respo International om daar ´the joy of movement´ over te brengen aan kinderen met een beperking

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1375
Totaal aantal bezoekers 3996

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligerswerk in Ethiopië

Landen bezocht: