De eerste indrukken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Myrthe Eising - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Myrthe Eising - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

27 September 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Nu ik dit reisverslag aan het typen ben zitten het afscheid, de reis en de eerste dag er bijna op.
Op Schiphol ben ik uitgezwaaid door het uitzwaaicomitee bestaande uit: mam, pap, Rens, Joost, Rosanne en Erna. Het kostte me een paar tranen maar ik ben weggekomen.

De eerste vlucht maar Istanboel was goed, ietwat vertraging in Nederland, maar dan kunnen we meteen in het Afrikaanse ritme komen. Het vliegtuigvoer was goed te doen, dacht ik. Tijdens de tweede reis werd ik hartstikke misselijk en heb ik niet veel meer dan de wc en de binnenkant van mijn ogen gezien.
Eenmaal geland zouden we worden opgehaald... Dachten we.
Na anderhalf uur wachten, alle noodnummers opgebeld te hebben, hebben we een taxi geregeld. Eenmaal op de parkeerplaats bleek onze lift buiten te staan. Hup koffers op het dak en snel naar het guesthouse, slapen!!

Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna een broodje met CHOCOPASTA (hemels) gegeten. De eerste dag kon beginnen.
Allereerst zijn we naar THE house of sport gereden. Allemaal kinderen komen daar op je afgerend en geven je een omhelzing en roepen allemaal Selam, Selam, Selam. Na even gespeeld te hebben gingen we door naar het volgende adres. We zijn naar het uitzichtpunt geweest. Je kon over de hele stad kijken, heel gaaf!!

Daarna hebben we als lunch een heerlijke smoothie gedronken en hebben we geld gepind. Wij Nederlanders pinnen in 1x een half jaarsalaris van Ethiopische mensen, heel cru.

Ik merk wel dat we echt een attractie zijn als we over straat lopen. Alle kinderen zwaaien naar ons en we krijgen handkusjes. Ik heb behalve onze groep ook nog geen andere blanke menen gezien. De mensen hier zijn hartstikke vriendelijk en gastvrij.

Ik ga me even klaarmaken, we gaan zo lekker uit eten!

Heel veel liefs

  • 27 September 2014 - 17:15

    Jeroenski:

    Ha Myrthe!!!

    Goed om te horen dat jullie zijn gearriveerd. Pff, misselijk zijn en in een vliegtuig zitten. Geen goede combinatie!! Heel veel plezier nog!!

    Jeroen

  • 27 September 2014 - 17:45

    Jeannette:

    Hoi Myrthe,
    Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat de eerste indruk zeer positief is!
    Alleen al het ontbijt.....chocolade pasta, hoe fijn is dat?
    De jongens hebben vandaag met 8-0 gewonnen, en dat nog wel zonder jou support!
    Eet smakelijk en tot de volgende keer!

    Liefs Maaike en Jeannette xx

  • 27 September 2014 - 18:51

    Laura:

    Fijn dat je goed bent overgekomen! Neal en ik hebben jansie vanmiddag wel even getroost ;-). Veel plezier en geniet!!! Kus van ons

  • 28 September 2014 - 01:09

    Rianne:

    Heeyyyyy chica

  • 28 September 2014 - 01:18

    Ezra:

    Gelukkig fijn overgekomen!! Wat een indrukken allemaal ofniet

  • 28 September 2014 - 01:19

    Ezra:

    Ooh mijn bericht kwam niet goed over, succes in ieder geval en hou ons op de hoogte!! Xxx Ez

  • 02 Oktober 2014 - 18:03

    Maike:

    Hey die Myr,
    Leuk je eerste verslagje te lezen. Wat een andere wereld daar of niet. Hoorde dat je inmiddels weer bent opgeknapt gelukkig. Wat lijkt me dat schattig om zo ontvangen te worden door die kindjes. Geniet er lekker van daar en ik ben benieuwd naar je uit eten ervaring?
    Liefs van ons 4en xxx

  • 03 Oktober 2014 - 13:22

    Myrthe Eising:

    He Myr,
    Al een week weg. Wordt het niet eens tijd voor een nieuw verhaal/ fotos?
    Gelukkig kunnen we ook appen, zo lijk je toch heel dichtbij.
    love you en dikke kus,
    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Eind september ga ik vier maanden naar Ethiopië met Respo International om daar ´the joy of movement´ over te brengen aan kinderen met een beperking

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 3994

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligerswerk in Ethiopië

Landen bezocht: